Image

Το ιστορικό του Π.Ο.Σ.Σ.Υ.Τ.Ε. ΑΣΤΙΚΟΣ ΣΥΝ.ΠΕ

α). Ο Συνεταιρισμός συνεστήθη αρχικά το 1947 ως αστικός οικοδομικός , έκτοτε δε τροποποιήθηκε διαδοχικά ως προς τη φύση ,τους σκοπούς , την επωνυμία ,τα μέλη ,τους κλάδους των συνεταίρων, το νομικό καθεστώς , τα διακριτά περιουσιακά στοιχεία και αναμορφώθηκε και προσαρμόστηκε διαδοχικά το καταστατικό του σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία .Στο άρθρο 1 του ισχύοντος καταστατικού γίνεται αναλυτική αναφορά των καταστατικών του μεταβολών. Κατόπιν της από 16-10-2014 απόφασης της Γ.Σ έγινε η εκ του νόμου υποχρεωτική αναμόρφωση και προσαρμογή του καταστατικού στην ισχύουσα νομοθεσία (ν.1667/1986) περί Οικοδομικών Συνεταιρισμών εποπτευόμενος εφεξής από το αρμόδιο Υπουργείο Οικονομικών.

 

β). Ο Συνεταιρισμός αποτελείται από δύο ανεξάρτητες , αυτοτελείς ομάδες –κλάδους συνεταίρων που έχουν διαφορετικά δικαιώματα και υποχρεώσεις και συμμετοχή σε διακριτά περιουσιακά στοιχεία επί του ενιαίου συνεταιρισμού, όπως αναλυτικά περιγράφονται στα άρθρα 2 και 3 του ισχύοντος καταστατικού. Ο πρώτος (Α) κύριος και βασικότερος κλάδος αποτελείται από 3317 μέλη και 3569 συνεταιριστικές μερίδες οι οποίες προς το παρόν αντιστοιχούν σε ενοχικά δικαιώματα , ενώ έχει τη διαχείριση και εκκαθάριση των περιουσιακών στοιχείων του δεύτερου (Β) κλάδου που αποτελείται από 1223 μέλη του αρχικού αστικού –εμπορικού συνεταιρισμού .

 

γ). Το 1966 ο Συνεταιρισμός αγόρασε μία έκταση εκτός σχεδίου 7353 στρεμμάτων στη θέση «Καταφύγι» και ενός αγροτεμαχίου 500 τ.μ στα όρια της πρώην κοινότητας Παλ.Φώκαιας (Ανάβυσσος) νυν Δήμου Σαρωνικού, με σκοπό την εξασφάλιση παραθεριστικής κατοικίας στα μέλη του Α’ Κλάδου. Ο Συνεταιρισμός προχώρησε στην εκπόνηση πολεοδομικής (ρυμοτομικής ) μελέτης για την ανάπτυξη του οικισμού του την οποία υπέβαλε προς έγκριση στο Υπουργείο Δημοσίων έργων, η οποία εγκρίθηκε με 2 αποφάσεις του τότε Συμβουλίου Δημοσίων έργων το 1968 και 1969 ο δε φάκελος προωθήθηκε για την έκδοση των αναγκαίων Βασιλικών Διαταγμάτων. Εν αναμονή της έκδοσης των άνω Β.Δ προχώρησε, κλήρωση των οικοπέδων στα μέλη του όπως προβλέπονταν από τη πολεοδομική μελέτη , χωρίς όμως να προβεί και σε εμπράγματη διανομή. Τα Β.Δ ουδέποτε εξεδόθηκαν επειδή το συναρμόδιο Υπουργείο Γεωργίας εναντιώθηκε θεωρώντας όλη την έκταση ως δημόσια δασική , απαγορεύοντας την κατάτμηση ,προβάλλοντας επίσης δικαιώματα κυριότητας του Ελληνικού Δημοσίου επί του ακινήτου. Ο Συνεταιρισμός άσκησε αναγνωριστική αγωγή κυριότητας στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών το 1979 και μετά από πολυετείς δικαστικούς αγώνες δικαιώθηκε σε όλα τα Δικαστήρια με τελευταία την 1296/1993 απόφαση Αρείου Πάγου.

 

δ). Το Δημόσιο από τα τέλη της δεκαετίας του ’60 θεωρούσε την έκταση ως δάσος -δασική εμποδίζοντας την αξιοποίηση της. Επί δεκαετίες ο Συν/σμος άσκησε σωρεία ενδίκων μέσων ενώπιον των αρμόδιων Δασικών Αρχών και Δικαστηρίων για τον αποχαρακτηρισμό της. Ήδη έχουν αποχαρακτηριστεί από το 2015 με απόφαση του Δασάρχη Λαυρίου 2.820 στρέμματα θεωρούμενα αγροτικά και εκκρεμεί ο αποχαρακτηρισμός άλλων 295 στρεμμάτων με δυνητικά αξιοποιήσιμα περίπου 3.115 στρέμματα. Το 2021 έγινε η ανάρτηση των δασικών χαρτών της περιοχής και αναμένεται μετά την εκδίκαση των προσφυγών η οριστικοποίηση τους ενώ αναμένεται και η άρση των αναδασώσεων.

 

ε). Η αρμόδια Δ.Ο.Υ επέβαλλε Φόρο Ακίνητης Περιουσίας (ΦΑΠ) για τα έτη 1982 έως και 1992 πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ (αρχικά σε δραχμές) θεωρώντας αντιφατικά όλη την έκταση ως αγροτική πολύ μεγάλης αξίας. Ασκήθηκαν ένδικα μέσα σε όλους τους βαθμούς των Διοικητικών Δικαστηρίων και για τα έτη 1984 ως 1992 μειώθηκε ο φόρος σε 2.850.000 ευρώ . Το ΣΤΕ απέρριψε τις 9 αιτήσεις αναιρέσεως που άσκησε το Ελληνικό Δημόσιο σε βάρος μας ζητώντας υψηλότατους φόρους. Ήδη για την άδικη επιβολή του ΦΑΠ ο Συν/σμος προσέφυγε το 2020 κατά του Ελληνικού Δημοσίου ενώπιον του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου ζητώντας αποζημίωση για την βλάβη που έχει υποστεί. Εντός του 2022 το Δικαστήριο έκρινε παραδεκτή την προσφυγή μας και αναμένεται η οριστική εκδίκαση της.

 

στ). «Το Δημόσιο με το από 24.1/19.2.2003 ΠΔ «για την προστασία των ορεινών όγκων της Λαυρεωτικής» επέβαλε δυσμενέστατους όρους στο ακίνητο μας που περιορίζουν σημαντικά την δυνατότητα αξιοποίησης του, καθορίζοντας 3 ζώνες προστασίας και χρήσεων γης. (Στο ακίνητο μας Ζώνη Α’ απολύτου προστασίας μη επιτρέποντος ανοικοδόμηση και Ζώνη Γ’ με σοβαρούς περιοριστικούς όρους οικοδόμησης). Μετά την απόρριψη της αίτησης ακύρωσης στο ΣΤΕ ο Συν/σμός προσέφυγε στο Ευρωπαικό Δικαστήριο το 2007 το οποίο τον δικαίωσε επιβάλλοντας αποζημίωση σε βάρος του Δημοσίου συνολικού ποσού 507.000 ευρώ, χωρίς ωστόσο να καταστεί δυνατή η είσπραξη του, αφού η Δ.Ο.Υ το παρακράτησε σε συμψηφισμό με τις οφειλές του Συν/σμού.

 

ζ ). Η Δ.Ο.Υ προέβη σε κατασχέσεις και υποθήκες σε βάρος της κινητής και ακίνητης περιουσίας του Συν/σμού, λόγω κυρίως των οφειλών του ΦΑΠ καθώς και σε ποινική δίωξη κατά της τ. Προέδρου του ΔΣ για τον ίδιο λόγο, εκδοθείσας τελεσιδίκως αθωωτικής αποφάσεως .

 

η ). Οσον αφορά τα 3 οικόπεδα στο Καστρί προς εκκαθάριση που αφορούν τους παλιούς συνεταίρους και είχαν καταπατηθεί παράνομα από τρίτους καταπατητές ,έγινε τελεσίδικα δεκτή η διεκδικητική αγωγή του Συν/σμου ,αναγνωρίστηκε η κυριότητα του και καταδικάστηκαν από το πενταμελές εφετείο κακουργημάτων οι καταπατητές.

 

Το καταστατικό και η επωνυμία του, που ισχύουν σήμερα αποφασίστηκαν ύστερα από Γενική Συνέλευση στις 16-10-2014 όταν έγινε αναμόρφωση και προσαρμογή στην ισχύουσα νομοθεσία του κράτους για τους Οικοδομικούς Συνεταιρισμούς.

 

Για να δείτε το καταστατικό πατήστε εδώ.

divider