Image

Συχνές ερωτήσεις που μας απευθύνονται μέσω mail

Ερ.:Ο πατέρας,η μητέρα μου, ο παππούς μου είχε πάρει μια μερίδα πριν από πολλά χρόνια. Πώς διασφαλίζεται ότι η μερίδα έχει περάσει σε μένα ?
Απ.: Αναλυτικά η απάντηση στο Καταστατικό στο άρθρο 6, κεφάλαιο Γ.

 

Ερ.:Τί γίνεται εάν χρωστάω συνδρομές στον Συνεταιρισμό ?
Απ.: Απάντηση στο Καταστατικό στο άρθρο 6Βγ.

 

Ερ.: Ποιά είναι η κατάσταση με τους μεριδιούχους ? Τί γίνεται με την επικαιροποίηση του Μητρώου ?
Απ.: Ενα από τα δύσκολα αλλά ουσιαστικό για τη λειτουργία του Συνεταιρισμού μας έργο είναι η επικαιροποίηση του μητρώου των δικαιούχων-μεριδιούχων που ανέλαβε να διεκπεραιώσει η παρούσα διοίκηση. Είναι φυσικό μετά από 50 και 60 χρόνια το μητρώο να χρήζει επικαιροποίησης (θάνατοι χωρίς κληρονόμους, απώλεια ενδιαφέροντος, κ.α). Μία τέτοια προσπάθεια ξεκίνησε το 2012 αλλά δεν ολοκληρώθηκε.
Η διαδικασία που ορίζει το Καταστατικό για διαγραφή μέλους (άρθρο 6, Β1 και 2) είναι σύνθετη και πολυεπίπεδη, και βέβαια σωστά, με το μέρος του διαγραφόμενου. Ηδη έχουν ταχυδρομηθεί οι πρώτες 100 συστημένες επιστολές προς “εξαφανισμένους” μεριδιούχους.

 

Ερ.: Πρώτη  Προσφυγή στο  Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (Ε.Δ.Δ.Α.);

Απ.: Το 2008 προσφύγαμε στο ΕυρωπαϊκόΔικαστήριο ΑνθρωπίνωνΔικαιωμάτων στο Στρασβούργο με την υπ’ αρ.2998/08 προσφυγή μας. Την 3-5-2011εκδόθηκε πολυσέλιδη εμπεριστατωμένη  Απόφαση με την οποία δικαιωνόμαστε πλήρως έναντι του Ελληνικού Κράτους (αλλαγή χρήσης γης, ηθική βλάβη κλπ.). Κατόπιν, μας ζητήθηκε πραγματογνωμοσύνη της αξίας του κτήματός μας από διεθνή οίκο εκτιμήσεων, προκειμένου  να επιδικαστεί καιαποζημίωση. Η επίσημη εκτίμηση της αξίας του κτήματός μας ανέρχεται στο ποσό των 2.700.000.000€ περίπου(μεγαλύτερη και από το ύψος των 2.200.000.000€ που αρχικά είχαμε εκτιμήσει) και καταθέσει.

Στις 2-8-2011το Ελληνικό Κράτος προσπάθησε να χρονοτριβήσει αιτούμενο να παραπεμφθεί το θέμα στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, ωστόσο το αίτημά του απορρίφθηκε. Τελικά το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επιδίκασε για υλική ζημία, ηθική βλάβη και δικαστικά έξοδα 507.460 ΕΥΡΩ. Ποσό το οποίο όμως δεν έφτασε ποτέ σε εμάς διότι το Ελληνικό Δημόσιο (εφορία Α΄ κεφαλαίου) παρακράτησε εξ ολοκλήρου το ανωτέρω ποσό (την 22/102013) για υποτιθέμενα χρέη μας προς το Δημόσιο και ενώ ακόμη εκκρεμούσε στο Διοικητικό Εφετείο η έκδοση της τελικής απόφασης του για τον ΦΑΠ που επέβαλλε η εφορία για την περίοδο 1982-1992 .

Με την επίσημη ανακοίνωσή  του Δεκεμβρίου 2012 είχαμε ενημερώσει ότι το Ε.Δ.Δ.Α καταδίκασε πλήρως το Ελληνικό κράτος για τις παραβάσεις και τις παραβιάσεις που έκανε όλα αυτά τα χρόνια στο θέμα του Συνεταιρισμού μας και απέρριψε κάθε δικαιολογία που προέβαλε το ελληνικό δημόσιο κατά τη διαδικασία. Η εκδοθείσα απόφαση τελεσιδίκησε την 8/7/2013. Όλες οι εφημερίδες δημοσίευσαν την ιστορική για τον Συνεταιρισμό μας απόφαση του Ε.Δ.Δ.Α προβάλλοντας και το πρόστιμο των € 504.000που επέβαλε για την υλική ζημία και την ηθική βλάβη μας και μάλιστα εντόκως (3,5%)για κάθε καθυστέρηση καταβολής του ποσού από 8/10/2013. Όπως αναφέρει με το υπ’ αρ.114079/562991/5-9-2013 έγγραφό του το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους  ζητά από το Υπουργείο Οικονομικών (υπηρεσία δημοσιονομικού ελέγχου) την άμεση καταβολή της αποζημίωσης αυτής εντός της άνω προθεσμίας. ΄

Όπως χαρακτηριστικά έγραφε τότε ο αγαπημένος μας πρόεδρος Κωνσταντίνος Αναστασιάδης:

«Κυρίες και Κύριοι και μόνον για αυτή την επιτυχία θα πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι τα μέγιστα και οι μη πιστεύοντες ότι θα είχαμε αυτό το αποτέλεσμα (είχαν αμφισβητήσει ακόμα και το γεγονός ότι είχαμε προσφύγει στο Ε.Δ.Δ.Α)  διαψεύσθηκαν απολύτως» . Ας σημειωθεί ότι η υπόθεση ενώπιον του Ε.Δ.Δ.Α ήταν από τις πλέον δύσκολες λόγω των ειδικών θεμάτων και συνάντησε την οξεία και με ένταση αντιδικία εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου, το οποίο εξήντλησε κάθε ένδικο μέσο, ένσταση και ισχυρισμό προκειμένου να πετύχει την απόρριψη της προσφυγής μας. (Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία 8/5/2011 Καθημερινή 23/7/2011 και Απογευματινή)

 

Ερ.: Έχει ολοκληρωθεί ο αποχαρακτηρισμός των δασικών τμημάτων και η κτηματογράφηση;

Απ.: Όπως σας είχαμε ενημερώσει με ανακοίνωσή μας τον Ιούνιο του 2015, ύστερα από την  ψήφιση  του Ν.4280/2014 και τη σχετική προς αυτόν ερμηνευτική εγκύκλιο του Υπουργού που δημοσιεύτηκε την 31/12/2014, ξεκινήσαμε  2015, με τη συνδρομή ιδιώτη δασολόγου, τη μελέτη για τον χαρακτηρισμό των εδαφών του κτήματός μας σε αγροτικά, δασικά και λοιπά τμήματα. Η σχετική μελέτη υποβλήθηκε στο Δασαρχείο Λαυρίου, το οποίο σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του Ν.4280/2014, 998/1979 και 3208/2003προέβη στον τελικό χαρακτηρισμό των εδαφών με την υπ’αρ.43175/1-7-2015Η απόφαση αυτή εγκρίθηκε και από τις αρμόδιες δασικές αρχές και τελεσιδίκησε στο τέλος του 2015, η  απόφαση αυτή  έχει αναρτηθεί επίσημα στην ιστοσελίδα της Διαύγειας, (https://diavgeia.gov.gr)  έχουν ήδη αναγνωριστεί ως αγροτικά με τελεσίδικη απόφαση από τη Διεύθυνση Δασών τα 2.820 στρέμματακαι άλλα 295 στρέμματααναμένονται να εγκριθούν από τη σχετική Επιτροπή Επιλύσεως Δασικών Αμφισβητήσεων. Με την ως άνω απόφαση τα αγροτικά τμήματα του κτήματος ανέρχονται κατ’ αρχήν σε 2.800 στρέμματα περίπου. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την τελεσίδικη απόφαση του Χαρακτηρισμού και κατόπιν εντολής του Αρμόδιου Δασαρχείου, το Δ.Σ αποφάσισε και ανέθεσε από τον Ιούλιο 2016, σε αρμόδιο Τοπογραφικό γραφείο, την οριοθέτηση επί του εδάφους(τοποθέτηση-εμφύτευση μεγάλου αριθμού σταθερών τσιμεντένιων σημείων “πασάλων”) της ήδη αναγνωρισθείσης περιοχής των 2.820 στρεμμάτων. Η εργασία αυτή έχει ολοκληρωθεί.

 

Ερ.:Που βρίσκεται ΟΛΗ ΑΥΤΗ  η ιστορία με τον ΦΑΠ;

Απ.:

Όπως γνωρίζετε το ελληνικό Δημόσιο για την περίοδο 1982-1992 είχε επιβάλει Φόρο Ακίνητης Περιουσίας επί του κτήματός μας ως μη όφειλε δεδομένου ότι αφ’ ενός μεν το διεκδικούσε και δήλωνε ότι ήταν δημόσια έκταση και αφ’ ετέρου το χαρακτήριζε και ως δασική έκταση που δεν έπρεπε να φορολογηθεί κατά τον ισχύοντα νόμο.

Εντούτοις ο τότε έφορος, θεωρώντας ότι το κτήμα στο σύνολό του δηλ. και τα 7.353 στρέμματα είναι αγροτικό (και όχι δασικό όπως το κράτος υποστήριζε) τα έκρινε με τον ίδιο τρόπο όπως τα όμορα οικόπεδα των οικισμών Παλαιάς Φώκαιας, Αναβύσσου, Κερατέας κλπ. επέβαλε και βεβαίωσε παρατύπως φόρο (Φ.Α.Π) δεκάδων εκατομμυρίων Δραχμών επιμένοντας, όπως και οι διάδοχοί του επιμένουν μέχρι σήμερα, ότι έπρεπε να καταβληθεί ο φόρος χωρίς να γίνεται καμία διάκριση μεταξύ του δασικού και του αγροτικού τμήματος, λαμβάνοντας παρανόμως υπ’ όψιν ως συγκριτικά στοιχεία για τον προσδιορισμό του ΦΑΠ, αποκλειστικά μεταβιβάσεις αγροτικών, αστικών ακινήτων και ότι έπρεπε να πραγματοποιηθεί νομοθετική ρύθμιση για να ακυρωθεί ο επιβληθείς και βεβαιωθείς φόρος. Έκτοτε όλα τα Διοικητικά Συμβούλια του Συνεταιρισμού βασανίζονται με την υπόθεση αυτή και με την ευθυνοφοβία των αρμοδίων οργάνων του κράτους να το διαγράψουν παρά τις υποσχέσεις τους ότι θα προβούν στη διαγραφή. Το χρέος με προσαυξήσεις, πρόστιμα κλπ. που επιβάλλονται συνεχώς είχε φθάσει στο αστρονομικό ποσό των 18.500.000 Ευρώ περίπου. Απίθανες δηλαδή καταστάσεις που δυστυχώς σε αυτόν τον τόπο  συμβαίνουν και οι διοικήσεις κινδυνεύουν με δίωξη για φοροδιαφυγή. Η τελευταία προδικαστική Απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών (Οκτώβριος του 2012) κατ’ ουσίαν, εξαλείφει σε μεγάλο βαθμό τον παράλογο επιβληθέντα Φόρο αφού δέχτηκε τις ενστάσεις μας περί του χαρακτήρα της έκτασης, την οποία περιόρισε ως αγροτική στα 824 στρέμματα, παράλληλα δε ζήτησε από τις αρμόδιες ΔΟΥ να γίνει επανέλεγχος στον οποίο να προσδιορίζεται η αξία του ακινήτου μας, κατά τον κρίσιμο χρόνο για την επιβολή του Φ.Α.Π, λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλα τα αναφερόμενα στην εκδοθείσα απόφασή του.

Η αρμόδια  ΔΟΥ, η οποία κλήθηκε να κάνει τον επανέλεγχο «ισχυρίσθηκε» ότι προέβη σε αυτόν, ενώ απλά αντέγραψε ό,τι είχε δηλώσει και τότε που τον επέβαλε αγνοώντας επιδεικτικά και ιταμότατα να συμμορφωθεί με τις σαφείς εντολές του Διοικητικού Δικαστηρίου, που αναφέρονται στο κείμενο της προδικαστικής απόφασης. Αναφορικά με το θέμα του Φ.Μ.Α.Π. των ετών 1984 έως 1992 εκδόθηκαν οι εννέα (9) τελεσίδικες αποφάσεις του Πενταμελούς Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, με τις οποίες έγιναν δεκτές σε σημαντικό βαθμό οι ασκηθείσες Εφέσεις του Συνεταιρισμού και μειώθηκαν συντριπτικά οι επιβληθέντες Φόροι Ακινήτου Περιουσίας.

Ο Συνεταιρισμός, εξαντλώντας όλα τα ένδικα μέσα για την επίτευξη του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος, προσέφυγε ήδη ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας (Σ.τ.Ε) με Αιτήσεις Αναιρέσεως για ολοκληρωτική ακύρωση των ανωτέρω αποφάσεων, άλλως την τροποποίησή τους, εν όψει και της μέλλουσας προσφυγής μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ) (προαπαιτούμενο της οποίας είναι  η προηγούμενη προσφυγή στο Σ.τ.Ε )για τη διεκδίκηση αποζημίωσης έναντι του Ελληνικού Δημοσίου από την άδικη επιβολή του ανωτέρου Φόρου και τη μακροχρόνια ταλαιπωρία για το θέμα αυτό του Συνεταιρισμού από τις αρμόδιες Δημόσιες Αρχές.

 

Ερ.:Για ποιους λόγους δεν μπορεί να γίνει κατάτμηση και μοίρασμα της ιδιοκτησίας μας;

Απ.: Όπως διαπιστώνουμε στο site μας, στο χάρτη Νο 3, (του τοπογράφου μηχανικού Γεωργίου Λάμπρου) η εφαρμογή του πλέγματος της ισχύουσας Νομοθεσίας για την προστασία των Ορεινών όγκων της Λαυρεωτικής επάνω στο σύνολο της ιδιοκτησίας μας, εμπίπτει στην Ζώνη Α Ζώνη Α που έχει απόλυτη προστασία και καλύπτει τα 7.050 στρέμματα, από το σύνολο των 7.500  περίπου του συνόλου, και περιλαμβάνει και το σύνολο των ελευθέρων μη δασικών (αποχαρακτηρισμένων) στρεμμάτων μας. Σε τέτοιες επιφάνειες –όπως η Ζώνη Α- η όποια επέμβαση- αξιοποίηση, μπορεί πλέον να προχωρήσει μόνον μέσω των Στρατηγικών Επενδύσεων μεγάλου βεληνεκούς.

 

Τρέχουσα Ενημέρωση. Νοε 2022
Σημερινή συνέχεια των προηγουμένων.

 

Εντός του 2019 το Β΄ Τμήμα του ΣΤΕ εξέδωσε τις 9 δικές μας και 9 του Δημοσίου αποφάσεις επί των αιτήσεων ακυρώσεως. Σύνολο 18 Αποφάσεις. Ενώ ήδη έχουμε προσφύγει το 2020 στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ) και τον Μάρτιο του 2021 το Συμβούλιο έκρινε παραδεκτή την προσφυγή μας και αναμένουμε.

 

Σήμερα με βάση τον Νόμο 4864/2021 το ακίνητό μας μπορεί να ενταχθεί στις στρατηγικές επενδύσεις μέσω του Enterprise Greece – εφόσον εγκριθεί ανάλογη αίτηση και βρεθεί επενδυτής -, ώστε να δοθούν συμφέρουσες λύσεις για τους συνεταίρους, αξιοποίησης του ακινήτου μας παρακάμπτοντας τους πολεοδομικούς περιορισμούς και απαγορεύσεις του ΠΔ για την προστασία των ορεινών όγκων της Λαυρεωτικής.

 

Ενδεικτικά, το πλέγμα των νόμων για τους ορεινούς όγκους της Λαυρεωτικής και όχι μόνον, μέχρι σήμερα

  • Τροποποίηση του   Ν 998/1979 (παράγραφοι 1,2,5 το άρθρου 3) με τον Νόμο 4280/2014
  • Η ισχύουσα σήμερα νομοθεσία ως κωδικοποιημένο κείμενο του Ν 3894/2010

 

Και ενσωματωμένες τις τροποποιήσεις του

Ν 4072/2012

Ν 4176/2013

Ν 4242/2014

Ν 4262/2014

  • ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Το ΠΔ 32 του 2016
  • Την ΚΥΑ (ΦΕΚ τεύχος Β, αρ. φύλου 2245) 18/8/2014 για τον καθορισμό των προτύπων δεσμεύσεων για την αδειοδότηση των Στρατηγικών Επενδύσεων.
  • Το νομικό πλαίσιο Στρατηγιών Επενδύσεων νέος Νόμος 4864/2

 

 

divider